Sideindhold
Projektets formål er at sikre, at landmanden, hans rådgivere, meningsdannere og beslutningstagere omkring landbrugets forhold benytter nutidige, fremtidssikrede og effektive formidlingskanaler til at få adgang til aktuelle og vedkommende informationer.
Landmanden vil få informationer, der er bearbejdet i forhold til hans, rådgivernes og virksomhedens behov og tilpasset den måde, han, hans medarbejdere og rådgivere søger og modtager viden på. Derved opnås større og hurtigere effekt af ny viden, både når landmanden i samarbejde med rådgiverne skal udfordres til at tænke nyt, tage strategiske beslutninger, tilrettelægge produktionen, og når det daglige arbejde skal udføres i stald og mark. Informationer vil være målrettet de konkrete behov, landmanden har, for den nyeste faglige viden fra forskning, om regler og lovgivning og om de resultater og demonstrationer, der skabes i projekter. Det vil bidrage til at styrke den enkelte bedrifts produktivitetsvækst og erhvervets konkurrenceevne.
Projektet vil se på behov og muligheder for informationsindhold og –mængde sammenholdt med de kanaler og den form, informationerne kan tilgå målgrupperne på. Vi vil give en række anbefalinger om, hvorledes faglig viden formidles praksisnært og relevant i forskellige situationer. Projektet vil undersøge, hvorledes web 2.0 teknologi og sociale medier kan skabe effekt af ny viden hos landmænd, og på den baggrund udvikle de nuværende muligheder, der personaliserer og bearbejder information på LandbrugsInfo.dk og andre platforme. Projektet vil bidrage til, at information om brug af ny viden i landbruget og om, hvad den landbrugsfaglige forskning i Danmark har fokus på, bliver målrettet og præsenteret for pressen, meningsdannere og beslutningstagere samt forskere i og uden for landbruget. Målgruppen i projektet vil primært være danske landmænd, men der er også aktiviteter rettet mod forskere, meningsdannere og beslutningstagere i Danmark og udlandet. Der vil være aktiviteter, der er rettet specifikt mod økologiske jordbrugere, men de fleste af projektets aktiviteter skaber effekt for både økologiske og konventionelle landmænd.
Program
Program for workshop om fremtidens formidling af faglig viden. Afholdes på VFL den 23. april 2013.
Workshop om fremtidens formidling af faglig viden
Sådan bruger vi de sociale medier
Viden og anbefalinger
Social Business: Watch out - change now
Dette notat samler op på en række analyser og anbefalinger omkring begrebet Social Business.
Opsamling analyser
Projektet har lavet en opsamling på fem analyser af netværk, informations- og rådgivningsbehov for forskellige typer af landmænd
Vejledning LinkedIn
Udvikling af vejledning LinkedIn for landmænd
Vejledning Erfaland
Udvikling af vejledning til Erfaland
Vejledning Yammer
Udvikling af vejledning til Yammer
Vejledning rådgivningscentret
Udvikling af vejledning rådgivningscentret på LinkedIn
Vejledning rådgiveren
Udvikling af vejledning rådgiverens rolle på LinkedIn
Julekonkurrence
Idé til julekonkurrence
Vejledning Facebook
Udvikling af vejledning til privatindstillinger på Facebook
Vejledning til rådgivere
Udvikling af Vejledning til Twitter, Vine og Instagram for rådgivere
Vejledning for landmænd
Udvikling af vejledning til Twitter for landmænd
Vejledning
Udvikling af vejledning til Twitter om formdidling af faglige viden til mange landmænd
Julekonkurrence
Julekonkurrencen nyhedstekst
Skabelon
Skabelon til handlingsplan for afholdelse af webinar
Programoplæg
Programoplæg til workshop om brug af og behov for sociale medier til faglig formidling
Udvikling af koncept
Udvikling af koncept for ErfagrupperMatchen - brug af sociale medier i erfagrupper for landmænd
Opsamling
Opsamling af behov for erfaringer om brug af de sociale medier
Undersøgelse
Creuna undersøger vidensbehov hos Landbrugskonsulenter og bankansatte. Resultater fra interviews er samlet i denne præsentation.
Oversigt
Oversigt over VFL´s IT løsninger, målgrupper og it-infrastruktur
Har du foretaget en tilstrækkelig vurdering af Going Concern hos dine kunder?
Deltag i gratis webinar den 28. august og få specialkonsulent Kim Wegeners input til, hvad der skal til for at kunne svare ja på dette spørgsmål som økonomikonsulent.
Få hurtigt fagligt input på gratis webinarer
Få relevant faglig viden om Going Concern, Rådgivningsbehov hos værditilvækstere, Landbrugets strukturudvikling, Finansieringsmuligheder og Forretningsudvikling. Vælg de mest relevante webinarer ud og se video af dem, der allerede er afholdt.
Kom godt i gang med RiBAY
Se webinaret fra tirsdag den 15. oktober som video
Sådan indsamler du data til årsrapport 2013 og benchmarking
Se webinaret som video
Nye regler
Nye regler for konkurrencer på Facebook
Skabelon
Udarbejdelse af en skabelon for det indledende materiale for erfagruppe matchens deltagere
Analyse
Analyse om brug af sociale medier - delatgerne på workshoppen d. 23. april 2013
Invitation
Invitation til webinarrække
Manual
Manual til LinkedIn til Forretningsudvikling i landbruget - Koncept for LInkedIN FU
Guide
Guide til gruppe managers - Koncept for LInkedIN FU
Koncept
Koncept for LinkedIn-gruppen Forretningsudvikling i landbruget (FU)
Grupper i LinkedIn
Forslag til brug af Grupper i LinkedIn til faglig formidling
Vejledning
Udkast til Erfaland vejledning
Vær blandt de første: Hør prognoserne på webinar i december
Overvær offentliggørelsen af indkomstprognoserne på et webinar tirsdag, den 3. december. Det er relevant for alle DLBR-rådgivere.
Handlingsplan
Handlingsplan - produktion af informationsvideoer, der ændrer målgruppens adfærd
Ny LandbrugsInfo forside/design
LandbrugsInfo har fået nyt design og specielt på forsiden er der sket ændringer. Det skal give mere dynamik og fokus på centrale udgivelser.
Behovsanalyse i forhold til international profilering af VFL
Notat af Jørgen Korning
Indstik profil engelsk udgave
Afsluttende rapport
Inspiration
Værktøjer