Videnformidling der sikrer grobund til øget vækst og bæredygtig produktion

Videnformidling der sikrer grobund til øget vækst og bæredygtig produktion
Projektansvarlig

Projektets formål er at sikre, at landmanden, hans rådgivere, meningsdannere og beslutningstagere omkring landbrugets forhold benytter nutidige, fremtidssikrede og effektive formidlingskanaler til at få adgang til aktuelle og vedkommende informationer.

Landmanden vil få informationer, der er bearbejdet i forhold til hans, rådgivernes og virksomhedens behov og tilpasset den måde, han, hans medarbejdere og rådgivere søger og modtager viden på. Derved opnås større og hurtigere effekt af ny viden, både når landmanden i samarbejde med rådgiverne skal udfordres til at tænke nyt, tage strategiske beslutninger, tilrettelægge produktionen, og når det daglige arbejde skal udføres i stald og mark. Informationer vil være målrettet de konkrete behov, landmanden har, for den nyeste faglige viden fra forskning, om regler og lovgivning og om de resultater og demonstrationer, der skabes i projekter. Det vil bidrage til at styrke den enkelte bedrifts produktivitetsvækst og erhvervets konkurrenceevne.

Projektet vil se på behov og muligheder for informationsindhold og –mængde sammenholdt med de kanaler og den form, informationerne kan tilgå målgrupperne på. Vi vil give en række anbefalinger om, hvorledes faglig viden formidles praksisnært og relevant i forskellige situationer. Projektet vil undersøge, hvorledes web 2.0 teknologi og sociale medier kan skabe effekt af ny viden hos landmænd, og på den baggrund udvikle de nuværende muligheder, der personaliserer og bearbejder information på LandbrugsInfo.dk og andre platforme. Projektet vil bidrage til, at information om brug af ny viden i landbruget og om, hvad den landbrugsfaglige forskning i Danmark har fokus på, bliver målrettet og præsenteret for pressen, meningsdannere og beslutningstagere samt forskere i og uden for landbruget. Målgruppen i projektet vil primært være danske landmænd, men der er også aktiviteter rettet mod forskere, meningsdannere og beslutningstagere i Danmark og udlandet. Der vil være aktiviteter, der er rettet specifikt mod økologiske jordbrugere, men de fleste af projektets aktiviteter skaber effekt for både økologiske og konventionelle landmænd.

Program

Program for workshop om fremtidens formidling af faglig viden. Afholdes på VFL den 23. april 2013.

Workshop om fremtidens formidling af faglig viden

Sådan bruger vi de sociale medier

Viden og anbefalinger

Social Business: Watch out - change now

Dette notat samler op på en række analyser og anbefalinger omkring begrebet Social Business.

Opsamling analyser

Projektet har lavet en opsamling på fem analyser af netværk, informations- og rådgivningsbehov for forskellige typer af landmænd

Vejledning LinkedIn

Udvikling af vejledning LinkedIn for landmænd

Vejledning Erfaland

Udvikling af vejledning til Erfaland

Vejledning Yammer

Udvikling af vejledning til Yammer

Vejledning rådgivningscentret

Udvikling af vejledning rådgivningscentret på LinkedIn

Vejledning rådgiveren

Udvikling af vejledning rådgiverens rolle på LinkedIn

Julekonkurrence

Idé til julekonkurrence

Vejledning Facebook

Udvikling af vejledning til privatindstillinger på Facebook

Vejledning til rådgivere

Udvikling af Vejledning til Twitter, Vine og Instagram for rådgivere

Vejledning for landmænd

Udvikling af vejledning til Twitter for landmænd

Vejledning

Udvikling af vejledning til Twitter om formdidling af faglige viden til mange landmænd

Julekonkurrence

Julekonkurrencen nyhedstekst

Skabelon

Skabelon til handlingsplan for afholdelse af webinar

Programoplæg

Programoplæg til workshop om brug af og behov for sociale medier til faglig formidling

Udvikling af koncept

Udvikling af koncept for ErfagrupperMatchen - brug af sociale medier i erfagrupper for landmænd

Opsamling

Opsamling af behov for erfaringer om brug af de sociale medier

Undersøgelse

Creuna undersøger vidensbehov hos Landbrugskonsulenter og bankansatte. Resultater fra interviews er samlet i denne præsentation.

Oversigt

Oversigt over VFL´s IT løsninger, målgrupper og it-infrastruktur

Har du foretaget en tilstrækkelig vurdering af Going Concern hos dine kunder?

Deltag i gratis webinar den 28. august og få specialkonsulent Kim Wegeners input til, hvad der skal til for at kunne svare ja på dette spørgsmål som økonomikonsulent.

Få hurtigt fagligt input på gratis webinarer

Få relevant faglig viden om Going Concern, Rådgivningsbehov hos værditilvækstere, Landbrugets strukturudvikling, Finansieringsmuligheder og Forretningsudvikling. Vælg de mest relevante webinarer ud og se video af dem, der allerede er afholdt.

Kom godt i gang med RiBAY

Se webinaret fra tirsdag den 15. oktober som video

Sådan indsamler du data til årsrapport 2013 og benchmarking

Se webinaret som video

Nye regler

Nye regler for konkurrencer på Facebook

Skabelon

Udarbejdelse af en skabelon for det indledende materiale for erfagruppe matchens deltagere

Analyse

Analyse om brug af sociale medier - delatgerne på workshoppen d. 23. april 2013

Invitation

Invitation til webinarrække

Manual

Manual til LinkedIn til Forretningsudvikling i landbruget - Koncept for LInkedIN FU

Guide

Guide til gruppe managers - Koncept for LInkedIN FU

Koncept

Koncept for LinkedIn-gruppen Forretningsudvikling i landbruget (FU)

Grupper i LinkedIn

Forslag til brug af Grupper i LinkedIn til faglig formidling

Vejledning

Udkast til Erfaland vejledning

Vær blandt de første: Hør prognoserne på webinar i december

Overvær offentliggørelsen af indkomstprognoserne på et webinar tirsdag, den 3. december. Det er relevant for alle DLBR-rådgivere.

Handlingsplan

Handlingsplan - produktion af informationsvideoer, der ændrer målgruppens adfærd

Ny LandbrugsInfo forside/design

LandbrugsInfo har fået nyt design og specielt på forsiden er der sket ændringer. Det skal give mere dynamik og fokus på centrale udgivelser.

Behovsanalyse i forhold til international profilering af VFL

Notat af Jørgen Korning

Indstik profil engelsk udgave

Afsluttende rapport

Inspiration

Værktøjer